VAKIF SENEDİ

Vakfın adı SABAH VAKFI’dır.

İşbu resmi senette sadece vakıf denilecektir.

VAKIF

Sabah Vakfını kurmamıza, bugünkü maddi ve manevi seviyelere kavuşmamıza, bugüne kadar yapabildiğimiz hayır işlerine dünya durdukça devam edilmesine imkan veren Yüce Allah’a hamd ederiz. Bu Vakfın kurulmasına, Hassan Ailesinin kurucu büyüğü Sn. Dilaver HASDEMİR ve oğulları Hayrullah HASDEMİR, Mümtaz HASDEMİR, Mustafa HASDEMİR ve Taner HASDEMİR hayatta iken 2016 yılı Şubat ayında karar verilmiştir. Ailenin bu isteği Yüce Allah’ın izni ile 09.01.2017 tarihinde gerçekleşmiştir.

Öncelikli olarak Ülkemiz ihtiyaç sahibi insanlarımıza ve ihtiyaç sahibi Müslüman kardeşlerimize hayır yapabilmek adına kurmuş olduğumuz bu vakfı Milletimize, Türkiye Cumhuriyeti Hükümetlerine/ Türkiye Cumhuriyeti Devletine ve Vakfımız hayatta olduğu sürece onu yöneten Mütevelli Heyetine, idarecilerine emanet ediyoruz.

Yüce Allah’ a duamız odur ki dünya durana kadar Vakıf senedimizde belirlenen amaçlarımızın gerçekleşmesi için Vakfımızda bir şekilde görev almış ve alacak olan herkesin bu amaca hizmet edeceğidir.

GENEL HÜKÜMLER

1-VAKFIN ADI

Vakfın adı “Sabah  Vakfı”dır. Bu isim hiçbir şekilde değiştirilemez. Bu Vakıf, işbu resmi senette (Vakıf) olarak anılacaktır.

2-VAKFIN MERKEZİ:

Vakfın Merkezi Adresi “Cumhuriyet Mahallesi, Karayel Sokak No:24 Şekerpınar Çayırova/Kocaeli” dir. Gerektiğinde mevzuat hükümlerine uymak kaydı ile ülke içinde veya dışında şubeler açabilir.

Vakıf ancak ülke içindeki faaliyetlerine devamlılık kazandırdıktan sonra İlgili mevzuat çerçevesinde yetkili makamlardan izin almak kaydıyla yurtiçinde ve dışında şube ve temsilcilikler açılabilir. Yurt içi şubeleri açılışı görev ve yetkilerinin tanzimi Yönetim Kurulu’na, yurt dışı şubelerin açılış, görev ve yetkilerinin tanzimi ise Mütevelli Heyeti’ne aittir.

3-VAKFIN AMAÇLARI :

Ekonomik ve mali bakımdan güçsüz durumda olan ihtiyaç sahiplerini desteklemek, güçlendirmek ve onların sosyal ve ekonomik durumlarını düzeltmek adına çalışmalar yapmak.

Ülkemiz kültür değerlerini, tarih boyu gelen örf, adet ve manevi değerlerimizi araştırmak, korumak, desteklemek, yaşatmak ve tanıtmak.

Bilim ve Teknoloji alanında ki faaliyetlere, kurum ve kuruluşlara destek vermek.

Ülkemizin geleceği olan ve başarıya ulaşan ihtiyaç sahibi evlatlarımızın okul hayatına destek olmak adına burs vermek. Ülkemizim eğitim seviyesinin yükselmesi için çalışmalar yapmak.

Ülkemiz sağlık sektörüne hizmet etmek, Sağlık alanında kamunun yükünü azaltmak, destek olmak amacıyla çalışmalar yapmak, sağlık kuruluşlarını destekte bulunmaktır.

4-VAKFIN FAALİYETLERİ:

  1. İhtiyaç sahibi aile ve kişilerin  kendi ihtiyaçlarını karşılama imkanı bulana kadar barınma, gıda, giyim vs. ihtiyaçlarını karşılamak ve/veya imkan sağlamak.
  2. a)İhtiyaç duyulan yerlerde kütüphane kurmak,

b)Kültür ve sanat etkinlikleri yapmak,

c)Geçmişte uygulanan ve unutulmaya yüz tutmuş meslekleri edindirmeye yönelik çalışmalar yapmak,

d)El sanatlarını geliştirmek amacıyla eğitim vermeye yönelik kursalar açmak,

e)Osmanlı dili üzerine kurslar açmak,

3- a) Ülkemizin gelişmişlik düzeyini yükseltmek için bilimsel araştırma geliştirme merkezleri kurmak. Bu amaçla yapılan çalışmalar ile ilgili kuruluşları desteklemek, istihdam alanı yaratıcı, gelir arttırıcı teşebbüsleri, mesleki eğitim, teknoloji, kredi, bağış, proje, ham malzeme, reklam, pazarlama, araç-gereç, vb. her türlü mali, hukuki ve teknik alanlarda da maddi ve manevi destek sağlamak,

b) Özel eğitim kurumları kanununa aykırı olmamak kaydıyla, ülkemiz gelişimine katkıda bulunabilmek adına her dalda, (anaokulu, ilkokul, ortaokul, lise, meslek lisesi, üniversite vb.) okullar, eğitim kurumları, öğrenci yurtları açmak. Bu hizmetleri en iyi şekilde verebilmek için sürekli ve yaşam boyu eğitim merkezleri kurmaktır. 

c)Laboratuvarlar açmak

d)Bilim adamı ve araştırmacılara maddi destek sağlamak.

e)Bilimsel yarışmalar düzenleyerek araştırmacıları teşvik etmek, ödüllendirmek.

4-    a)Vakıf, mevzuat hükümlerine uygun olarak kuracağı okul ve eğitim kurumlarına, en az % 10 kapasitesini yetenekli, ancak maddi imkanlardan yoksun öğrencilere tahsis etmek,

b)Her yıl kamuya ait barınma evlerindeki çocuklardan başarılı olan en az 2 öğrencin eğitimini karşılıksız olarak sağlamak, bu şartlardaki öğrencilerin okul sonrası istihdamını sağlamak.

5-    a)Hastaneler, tıp merkezleri, poliklinikler açmak.

b)Halk sağlığı alanında çalışmalar yapmak,

c)Sağlık taramaları gerçekleştirmek,

d)Kamu yararına sağlık üzerine projeler geliştirmek ve uygulamak (sünnet vs.)

6-    a) Vakfımızın dünya durana kadar devam edebilmesi ve amaçlarına hizmet edebilmesi için iktisadi işletmeler açmak.

b) Vakıf resmi senedinde yer alan amaçları gerçekleştirmek üzere uluslararası faaliyette ve işbirliğinde bulunmak, yurt dışında temsilcilik veya şube açmak, üst kuruluş kurmak, yurt dışında kurulmuş vakıf ve kuruluşlara katılmak.

 

 

5- VAKFIN AMACINI GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN YAPABİLECEĞİ İŞ VE İŞLEMLER:

Vakıf gayesine ulaşmak için taşınır ve taşınmaz mallara bağış, vasiyet, satın alma ve kiralama suretiyle sahip olmaya ve kullanmaya,

Vakıflara ilişkin yasa hükümleri uyarınca sahip olduklarını satmaya, devir ve feragat etmeye, gelirlerini almaya ve harcamaya,

Vakıf malvarlığına giren bir ya da birden çok taşınmaz mal veya gelirlerini bir ya da bir çok kez yatırımda kullanmaya,

Vakıf amaç ve hizmet konularına aykırı olmamak koşulu ile yapılacak bağış ve vasiyet, satın alma ve diğer yollarla mal ettiği taşınır ve taşınmaz malları ve paraları yönetim ve tasarrufa,

Menkul değerleri almaya ve vakfın amacı doğrultusunda bunları değerlendirip satmaya, vakfın amaçlarına benzer çalışmalarda bulunan yurtiçi ve yurt dışındaki vakıflar, gerçek ve tüzel kişiler ile işbirliği yapmaya,

Kamu kurum ve kuruluşları dışındakilerden yardım almaya, bu yardımı sağlamak için anlaşmalar yapmaya,

Taşınmaz malların irtifak(başkasının taşınmaz mal varlığından belli kurallarla faydalanma), intifa(başkasının malından belli kurallarla faydalanma), sükna(oturma hakkı), üst, rehin, ipotek gibi mülkiyetten gayri ayni haklarını kabule, bu hakları kullanmaya,

Olan ya da olacak gelirleri ile kuracağı sözleşmeler için taşınır ve taşınmaz malların rehin ve ipoteği dahil her türlü güvenceleri almaya,

Geçerli banka kefaletlerini kabule, vakfın amaç ve hizmet konularını gerçekleştirmek için gerektiğinde ödünç almaya,

Kefalet, rehin, ipotek ve diğer güvenceleri vermeye, vakfın amaç ve hizmet konularına uygun olarak yürütülen ve yürütülecek projelerden ve her türlü çalışmalardan gelir elde etmeye ve vakfa gelir sağlamak amacı ile olağan işletme ilkelerine göre çalışacak iktisadi işletmeler, şirketler kurmaya,

Kurulu olanlara iştirake, bunları doğrudan işletmeye ya da denetimi altında bir işletmeciye işlettirmeye, vakfın amaç ve hizmet konularından birinin yada tümünün gerçekleştirilmesi için yararlı ve gerekli görülen girişim, tasarruf, mal edinme, inşaat ve benzeri sözleşmeleri yapmaya Türk Medeni Kanununun 48. Maddesinde belirtildiği üzere izinli ve yetkilidir.

Vakıf bu yetki ve gelirlerini Türk Medeni Kanunu ile yasaklanan maksatlarla kullanamaz.

6-VAKFIN MAL VARLIĞI VE MALİ HÜKÜMLER

Madde 6: Vakfa tahsis edilen mal varlığı:

1. Dilaver HASDEMİR tarafından 12.000,00-TL’si nakit

2. Hayrullah HASDEMİR tarafından 12.000,00-TL’si nakit

3. Mümtaz HASDEMİR tarafından 12.000,00-TL’si nakit

4. Mustafa HASDEMİR tarafından 12.000,00-TL’si nakit

5. Taner HASDEMİR tarafından 12.000,00-TL’si nakit

olmak üzere 60.000..-TL.’si nakit tahsis edilmiş olup Vakfın ilk varlığını teşkil eder. Kuruluş malvarlığı, vakfın kurulmasını müteakip, mal varlığına yapılacak ilavelerle arttırılabilir.

 

7- VAKFIN ORGANLARI:

Vakfın organları Mütevelli heyeti, Yönetim kurulu ve denetim kuruludur.

8-MÜTEVELLİ HEYETİ KURUCU ÜYELER

Mütevelli Heyeti aşağıdaki Kişiler ve seçilecek başkaca kişilerden oluşabilir:

1-Dilaver HASDEMİR

2-Hayrullah HASDEMİR

3-Mümtaz HASDEMİR

4-Mustafa HASDEMİR

5-Taner HASDEMİR

9- MÜTEVELLİ HEYETİNİN GÖREV VE YETKİLERİ:

Görev:

Mütevelli heyeti vakfın en yüksek karar organıdır. Vakfın yönetiminin gözetimi, denetim ve esaslarının tespiti Mütevelli Heyeti’nce yapılır. Aşağıdaki görevler Mütevelli Heyeti’nin münhasır yetkisi alanındadır.

1. Vakıf Yönetim Kurulu’nu ve Denetim Kurulu’nu seçmek,

2. İşbu Vakıf Senedinde Mütevelli Heyeti’nin onayını gerektirecek plasmanlar hakkında karar vermek, ilaveler yapmak,

3. Vakıf mallarının değiştirilmesine ilişkin olarak Yönetim Kurulu’nun vereceği mütalaanın onaylanması, malların değiştirilmesine doğrudan karar vermek,

4. Bilanço gelir-gider hesabı, Yönetim Kurulu’nun faaliyet raporunun, denetçi raporunun ve hesaplara ilişkin diğer rapor ve belgelerin kabulü ve onayı,

5. Vakıf Yönetim Kurulunca hazırlanan faaliyet raporu ile denetim kurulu raporlarını görüşüp incelemek, yönetim kurulunun ibrası konusunda karar vermek,

6. Yönetim kurulunca hazırlanacak yıllık bütçe tasarılarını aynen veya değiştirerek kabul etmek,

7. Kamu görevlileri dışında ki yönetim ve denetim kurulu üyelerine huzur hakkı verilip verilmeyeceğini, verilecekse miktarını belirlemek,

8. Vakfın defterlerini, yazışmalarını, her türlü evraklarını, mal varlığını inceleme, gereğinde denetçiler dışında özel denetçi tayin ederek inceletme,

9. Gerek gördüğü takdirde Vakfın ileride hisselerinin tamamına sahip olacağı şirketlerin mali açıdan bağımsız kişi veya kuruluşlar aracılığı ile denetlemesini yaptırma,

10. Olağan yönetimin dışında kalan konularda karar alma,

11. Vakıf yönetmelik ve tüzüklerini onaylama,

12. Gerektiğinde vakıf senedinde ilave ve değişiklikler yapmak,

13.Vakıf faaliyetleri konusunda genel politikaları belirlemek,

14.Vakıftan   yararlananların   haklarını   ve   vakıf   senedi   hükümlerinin
uygulanmasını gözetmek ve kollamak,

15. Vakfın sona ermesine karar vermek.

16. Gerektiğinde komisyon ve kurullar oluşturmak,

17. Mütevelli heyeti; üye tam sayısının üçte ikisinin alacağı kararla mütevelli heyetine dışarıdan yeni üyeler seçebilir.

18. İlgili mevzuat hükümleri çerçevesinde, Yurt dışı şube ve temsilcilik açılmasına karar vermek,  

 

10-MÜTEVELLİ HEYETİN TOPLANTI ZAMANI VE KARAR NİSABI:

  1. Mütevelli heyetinin ilk toplantısı, vakfın tescilini müteakip bir ay içinde yapılır.
    a) Bilanço ve çalışma raporlarının onaylanması konularını görüşmek üzere şubat ayı içinde,
    b) Bütçe ve çalışma raporlarının onaylanması ile seçimlerin yapılmasına ilişkin konuları görüşmek üzere kasım ayı içinde toplanır.

 

  1. Mütevelli heyet ayrıca yönetim kurulunun gördüğü lüzum üzerine veya mütevelli heyet üyelerinin en az üçte birinin yazılı olarak yönetim kurulundan talepte bulunmaları halinde olağanüstü olarak toplanabilir. Olağan ve olağanüstü toplantılarda, ilan olunan gündemde yer almayan konular görüşülemez. Ancak, olağan toplantıda divanın teşkilinden hemen sonra, hazır bulunanların, en az onda birinin yazılı önerisi ile senet değişikliği ve vakıf organları ile vakfa yükümlülük ve sorumluluklar yükleyecek konular dışında gündeme madde ilavesi mümkündür.

 

  1. Toplantı tarihi, yeri, saati ve gündemi, toplantı gününden en az 7 (yedi) gün önce imza karşılığı, üyelere ulaşacak şekilde taahhütlü mektup veya elektronik mail ile bildirilir.

 

  1. Mütevelli heyet üye tamsayısının yarısından bir fazlası ile toplanır. Çoğunluk sağlanamadığı takdirde toplantı, bir hafta sonra aynı gün ve saatte aynı yerde yapılır. Bu ikinci toplantıda toplantı nisabı, üye tamsayının üçte birinden (1/3) az olamaz. Mütevelli heyet karar yeter sayısı ise, toplantıya katılanların yarıdan bir fazlasıdır. Oyların eşit olması halinde, divan başkanının oyu iki oy sayılır. Oylamanın ne şekilde yapılacağı ayrıca karara bağlanır. Her üyenin tek oy hakkı vardır. Toplantıya gelemeyecek üye, mütevelli heyetten bir başka üyeyi vekil tayin edebilir. Bir şahısta birden fazla vekalet toplanamaz.
    Vakıf senedinde yapılacak değişiklik, düzeltme veya ilaveler için karar yeter sayısı, üye tamsayısının üçte ikisidir.

 

11- YÖNETİM KURULU:

Yönetim kurulu vakfın idare ve icra organıdır. Vakıf yönetim kurulu, mütevelli heyetçe 2 (iki) yıllığına seçilecek 15 (onbeş) asil ve 15’e kadar seçilebilecek yedek üyeden oluşur. Yönetim kurulu üyelerinden bir kişinin mütevelli heyeti üyesi olması zorunludur.

Yönetim kurulunun ilk toplantısında başkan, başkan yardımcısı ve muhasip üye seçilerek görev taksimi yapılır.

Görev süresi bitmeden herhangi bir sebeple yönetim kurulu üyeliği sona eren üyenin yerine, sırasına göre yedek üyelerden biri göreve çağrılır.

Yönetim kurulu ayda en az bir kere toplanır.

Geçerli mazereti olmadan arka arkaya 3 toplantıya katılmayan yönetim kurulu üyesi, bu görevden çekilmiş sayılır.

 

Toplantı yeter sayısı 8  (sekiz) olup, kararlar mevcudun çoğunluğu ile alınır. Oyların eşit olması halinde başkanın oyu iki oy sayılır. Toplantı yeter sayısı sağlanamadığı takdirde ertesi günü aynı saatte tekrar toplantı yapılır.

Alınan kararlar noter tasdikli karar defterine yazılarak imzalanır.

12-YÖNETİM KURULUNUN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI:

Yönetim kurulu, vakfın idare ve icra organıdır.

Bu sıfatla yönetim kurulu:

  1. Vakıf gayesi doğrultusunda her türlü kararı alır ve uygular.
  2. Mütevelli heyetçe belirlenen genel politikalar ışığında, vakıf faaliyetlerinin düzenli ve verimli olarak yürütülmesini sağlar. Bu bağlamda gerekli iç mevzuat tasarılarını hazırlar ve mütevelli heyetin onayına sunar.
  3. Vakıf malvarlığının değerlendirilmesi ve yeni mali kaynaklara kavuşturulması hususunda gereken çalışmaları yapar. 
  4. Vakıf tüzel kişiliği adına, bütün gerçek ve tüzel kişilerle hukuki, mali ve sair konularda gerekli girişimlerde bulunur ve işlemler yapar.
  5. Görev, yetki ve sorumlulukları açıkça önceden belirlenmek kaydıyla vakfa müdür atar, vakıf genel sekreterliği veya benzeri yardımcı birimler oluşturabilir, gerektiğinde görevlerine son verir.
  6. Vakıfta istihdam edilecek personeli belirler, atamasını yapar, ücretlerini tayin eder, gerektiğinde işlerine son verir.
  7. İlgili mevzuat hükümleri çerçevesinde, yurtiçinde şube ve temsilcilik açılmasına ve kapatılmasına karar verir, bu hususta gereken işlemleri yapar.
  8. Vakfın muhasebe işlerini takip ve kontrol eder, hesap dönemi sonunda gelir-gider cetveli ve bilançoların düzenlenerek ilgili idareye gönderilmesini ve ilanını sağlar.
  9. Mütevelli heyetin kabul ettiği yıllık bütçeyi uygular. 
  10. Mütevelli heyet toplantıları ile ilgili hazırlık işlemlerini yerine getirir. 
  11. Mütevelli heyet toplantılarında, döneme ait vakıf faaliyet raporunu ibraya sunar.
  12. İlgili mevzuat ile vakıf senedi ve vakıf iç mevzuatının gerektirdiği diğer görevleri yapar.

 

13- VAKFIN TEMSİLİ

Vakfı yönetim kurulu temsil eder.

Yönetim kurulu bu temsil yetkisini yönetim kurulu başkanı ve başkan yardımcısına devredebilir.

Yönetim kurulu, genel veya belli hal ve konularda, belirteceği esaslar dahilinde kendi üyelerinden bir veya birkaçını, yetkili memur ve memurlarından herhangi bir veya birkaçını, temsilci veya temsilciliklerini, herhangi bir sözleşmeyi akdetmeye, mukavele, hukuki belge veya senedi vakıf nam ve hesabına tanzim ve devretmeye de yetkili kılabilir.

 

 

14- DENETİM KURULU:

Denetim kurulu mütevelli heyet adına vakfın faaliyet ve hesaplarını denetlemek için kurulmuş bir organdır.

Denetim kurulu, mütevelli heyetince kendi içinden veya çoğunluk oluşturmamak üzere dışarıdan 2 (iki) yıl için seçilecek 3 kişiden oluşur. Ayrıca 3 kişiye kadar yedek üye seçilebilir. Herhangi bir sebeple ayrılan asıl üye yerine yedek üye göreve çağrılır.

Denetim kurulu, incelemelerini tüm defter, kayıt ve belgeler üzerinde yapar.

Hesap dönemi itibari ile düzenlenecek rapor, mütevelli heyet toplantısından en az 15 (on beş) gün önce mütevelli heyete gönderilmek üzere yönetim kuruluna verilir.

15- HUZUR HAKKI:

Kamu görevlileri dışındaki yönetim ve denetim kurulu üyelerine huzur hakkı veya ücret verilip verilmeyeceğini, verilecekse bunun miktarını mütevelli heyet belirler.

16-VAKFIN GELİRLERİ:

  1. Vakfın amaçları ve kuruluş ilkelerine aykırı olmamak kaydı ile Yönetim Kurulu kararı ile kabul edebileceği her türlü şartlı-şartsız bağışlar ve yardımlar,
  2. Vakıf faaliyetlerinden elde edilecek muhtelif gelirler.
  3.  İktisadi işletmeler, iştirakler ve ortaklıklardan sağlanacak gelirler.
  4.  Vakıf menkul ve gayrimenkulleri ile diğer varlık ve haklarının değerlendirilmesi ile sağlanacak gelirler.
  5. Vakıf yararına düzenlenecek seminer, konferans ve benzeri sosyal etkinliklerden elde edilen gelirler.

17-VAKIF GELİRLERİNİN TAHSİS VE SARF EDİLECEĞİ YERLER:

Vakfın yıllık brüt gelirlerinin en az üçte ikisi vakfın amaçlarına, kalanı yönetim ve idame giderleri ile ihtiyata ve vakıf malvarlığını artırıcı yatırımlara tahsis ve sarf olunur.

18-RESMİ SENET DEĞİŞİKLİĞİ:

Vakıf senedinde yapılacak değişiklikler yönetim kurulunun veya mütevelli heyet üyelerinin en az üçte birinin (1/3) yazılı teklifi ile, mütevelli heyet üye tamsayısının en az üçte ikisinin (2/3) onayı ile alınacak kararla ve mahkeme tarafından verilecek karar ile yapılır. Vakfedenlerin, bu Vakfın kurulmasına temel olmuş ilkeleri değiştirilemez.

19- VAKFIN SONA ERMESİ:

Vakıf, Dilaver HASDEMİR ve oğullarının Türk Toplumuna bir vediasıdır. (emanet edilen hediye).

Vakfın herhangi bir şekilde sona ermesi halinde, borçların Tasfiyesi sonucu elde kalan tüm mal ve hakları aynı amaca yönelik ve vergi muafiyeti tanınmış bir Vakfa devredilir. Böylece Vakıf kendiliğinden sona erer. Keyfiyet Tasfiye Heyet’ince Vakıflar Genel Müdürlüğü siciline geçirilir.

Vakfın sona ermesi ancak yönetim kurulunun veya mütevelli heyet üye tamsayısının en az yarısından bir fazlasının yazılı teklifi ve mütevelli heyet üye tamsayısının üçte ikisinin (2/3) onayı ve mahkeme tarafından verilecek karar ile mümkündür.

 

20- VAKFIN KURUCULARI

Vakfın kurucularının adı, soyadı, ikametgah ve uyrukları aşağıda gösterilmiştir: Kurucuların ad ve adresleri:

 

  1. Dilaver HASDEMİR / T.C. Vatandaşı /         Kaynarca Mah. Kestane Sok. No:11 D:2

Pendik/İSTANBUL

 

  1. Hayrullah HASDEMİR/ T.C. Vatandaşı /     İstasyon Mah. Hatboyu Cad. Çınarlı Bahçe Sit.

No:124G D:59 Tuzla/İSTANBUL

 

  1. Mümtaz HASDEMİR/ T.C. Vatandaşı /        İstasyon Mah. Hatboyu Cad. Çınarlı Bahçe Sit.

No:124G D:39 Tuzla/İSTANBUL

 

  1. Mustafa HASDEMİR/ T.C. Vatandaşı /        İstasyon Mah. Hatboyu Cad. Çınarlı Bahçe Sit.

No:124F F:49 Tuzla/İSTANBUL

 

  1. Taner HASDEMİR / T.C. Vatandaşı /           İstasyon Mah. Hatboyu Cad. Çınarlı Bahçe Sit.

No:124D D:69 Tuzla/İSTANBUL